Intro til hjemmesiden

Find dit/dine kurser og medlemskab

Når du er logget ind på hjemmesiden vil du kunne sen knappen “mine side” Klik på den og herefter burde du kunne se det eller de kurser du har adgang til nederes på siden.

Problemer med at logge på hjemmesiden?

Der du denne besked der hvor vores videoer burde være, så er der flere veje til at løse det.

  1. Brug en anden browser.
  2. Brug et privat vindue / inkognitovindue og log ind på hjemmesiden.
  3. Nulstil indstillinger i din browser.

Se løsningerherunder

Ser du denne besked i din videoplayer?

1.Brug en anden browser
Bruger du som eksempel Microsoft Edge til at se hjemmesider med, så prøv i stedet at logge in på Fotografuddannelse med en anden browser og se om det ikke skulle løse problemet.

2. Brug et privat vindue / inkognitovindue og log ind
Mange browser giver mulighed for at tilgå hjemmesider fra det man kalder et privat vindue / inkognitovindue.

3. Nulstil indstillinger i din browser.

Hvis de andre ting ikke hjælper eller du fortrækker at se videoerne på Fotografuddannelse med din fortukkende browser, så kan du nulstille din browser.

Du skal dog så være opmærksom det kan påvirke plugins/udvidelser som du måske bruger som vil blive deaktiveret. (Så kan du let efterfølgende akriver dem igen)

Step 1

Step 2

Step 3

Step 4 

Problemer med afspilning af video

Problem.
Oplever du at videoerne kan ikke rigtig komme i gang eller hakker under afspilningen fordi de heletiden skal stå og loade inden de kan afspille lidt mere.

Årsag.
Hvis din computer eller *browser ikke rigtig automatisk får afpasset hvilken videokvalitet computeren kan nå og downloade i forhold til afspillingshastigheden af videoen, så kan du opleve at videoen hakker eller måske slet ikke kommer i gang.

Forslag til løsning.
Nede i højre hjørne af videoen kan du se et lille tandhjul. (Her markeret med rød cirkel på billedet)
Klik på det og du kan nu manuelt indstille din videokvalitet. Det kan være du lige skal prøve dig frem for at finde ud af hvad der passer dig bedst.

* Hvad er en browser?
Det program du bruger til at se hjemmesider med.Typisk er det:

  • Google Chrome
  • Mac OS Safari
  • Internet Explorer
  • Monzilla Firefox

Problem.
Oplever du at videoerne er helt eller delvis væk fra siderne?

Årsag.
Vi har oplevet at vi ved en opdatering af hjemmesiden gav problemer med at en del af videoerne forsvandt for kurserne på hjemmesiden.

Forslag til løsning.
Det er dog let at løse for de fleste. (Se grafik nedenfor) Bruger du Mac og Safari browseren har det vist sig at drille. Måske du kan bruge samme teknik som vist på billedet herunder. Virker det ikke, så prøv at bruge Google Chrome

Telefon support
Kim Skovsby
Tlf. 28 11 18 11